Basın Bültenleri
-
Ömer Uluç - Gözler (İyi, Kötü ve Aşık Gözler)
23 Ekim 2003
Ömer Uluç - Gözler (İyi, Kötü ve Aşık Gözler)Çağdaş Türk sanatının ustalarından Ömer Uluç, son dönem çalışmalarından oluşan “resim + heykel + nesne” sergisiyle, 23 Ekim’den itibaren, Yapı Kredi Kültür Merkezi Kâzım Taşkent Sanat Galerisi’nde.“Bu sergide hayatla bir benzerlik ve alternatif yaratma arzusu olduğu açıktır. Sanatçı için, anlatım yollarını ne kadar değiştirirse değiştirsin bir süreklilik vardır yaptıklarında. Bu bizi sanatçının alternatif şeridine, onun uzunluğuna, hiç değilse duygu olarak bitmezliğine götürüyor bir anlamda.Ben bunu bir tek resim+heykel on, on beş metre gibi uzunluklara vardığında hissettim, sanki daha uzayabilirdi. Elli metreyi bulan bir photo-mural yaptığımda da bu yıl. Çok daha uzayabilirdi. Daha çok üç boyutluların, plexi+serigrafi imajlarının bulunduğu şeridin üzerine benim, hepimizin, yeryüzünün ve daha da uzakların imajları da gelebilirdi.Kaç metre? Üç yüz, beş yüz metre, bir, iki kilometre gibi. Sonuçta bütün yaptıklarımızı yan yana koymalıyız. Ancak o bizi gizli, büyük amacımıza götürür. Hayata olabildiğince onun ölçülerinde bir alternatif yaratmak... Onun ölçülerinde olmasa da onun koyuluğunda, onun gibi reel... ancak hayatın bir aynası olmasın, biri yeterli. Bu sergide “resim+heykel”e bir de nesne ekledim, “resim+heykel+nesne” oldu. Bundan sonra “resim+heykel+nesne+bir şey daha+bir şey daha+bir şey daha” olacak.”“Kuşkusuz Ömer arada bir ipucu vermediği resimler de yapıyor. Ancak çoğu kez bize öyle görülmedik bir “görüntü” çıkarıyor ki, hem hiç görmediğimiz, hem de çok çok eski zamanlardan tanış olduğumuz bir şey oluyor bu.Resimle karşılaştığımızda, atalarımızdan gelen o özü tanıyoruz ve bu hiç beklemediğimiz karşılaşma bizi kışkırtıyor. Çünkü hatırlamayı öğrenmeden önce unuttuğumuz beklenmedik bir karşılaşma bu. Artık, biz de uyarılmışızdır, kulaklarımız diktir, kuyruğumuz havadadır.” John BergerÖmer Uluç Gözler (İyi, Kötü ve Aşık Gözler) Yapı Kredi Kâzım Taşkent Sanat Galerisi 23 Ekim - 22 Kasım 2003https://kitap.ykykultur.com.tr/basin-odasi/basin-bultenleri/omer-uluc-gozler-iyi-kotu-ve-asik-gozler -
Mehmet Güleryüz - Kırk Yıl Desen
05 Aralık 2003
Mehmet Güleryüz - Kırk Yıl DesenÇağdaş Türk resminin öncü isimlerinden Mehmet Güleryüz “retrospektif desen sergisi” ile Yapı Kredi Kâzım Taşkent Sanat Galerisi’nde. 5-31 Aralık 2003 tarihleri arasında Yapı Kredi Kültür Merkezi / Kazım Taşkent Sanat Galerisi’nde izlenebilecek olan sergide, yaklaşık 100 desen izleyiciyle buluşuyor.Mehmet Güleryüz ilk desen sergisini açtığı 1963 yılından bu yana, tam kırk yıldır, desen yapmayı sürdürüyor. Binlerce desen içinden oluşturulan retrospektif sergi, Güleryüz’ün uzun yolculuğuna, arayışlarına, dönüşümlerine, özel, ayrıksı dünyasına tanıklık ediyor.Sergide ayrıca, Güleryüz’ün bugün sayıları 40’ı aşan defterleri de yer alıyor. Defterler, dünya sanatında bile örneğine az rastlanır bir ısrarın, sabrın, tutkunun kanıtları: ressam 40 yıldır hemen her gün defterinin başına geçip bir desen yapıyor, sonuçta ortaya gün gün izlenebilecek bir desen yaşamı çıkıyor. Defterlere, bizzat sanatçının yorumlarını, anlattığı öyküleri ve okuma önerilerini de içeren ve defterlerin sırlarını ortaya koyan bir video çalışması eşlik ediyor. Sanatçının kendi sesinden “Kırk Yıl Desen”.Sanatçının desen kalemleri, araç gereçleri ve malzemeleri de sergide yerlerini alıyor. Kağıt ve kalem ile çıkılan uzun ve sert bir yolculuğun izdüşümleri. Ayrıca, Güleryüz, serginin ilk iki gününde galeri fuayesinde gerçekleştireceği performansta, iki büyük desen çalışması yaparak, izleyenleri “desen” yaratma sürecine ortak ediyor.Mehmet Güleryüz hayatının her evresinde, yıllarca defterlere, atılan, saklanan bütün kağıtlara, çizilebilecek büyük, küçük her boş alana, hatta nesneleri sadece gözüyle izleyerek boşluğa desen çizdi. Bu olay, Güleryüz’ün yaşamının vazgeçilmez bir yanı oldu. Bundan sonra desen Güleryüz için hınçların, doyurulmamış isteklerin, haksızlıkların, kızgınlıkların ve en önemlisi başkaldırının alanı haline geldi.Güleryüz’ün desenleri, işaretlerle aktarılmış günceler gibidir. Her tür insani zaafın birinci elden aktarıldığı, düzeltmelerden yoksun, maskelenmiş “ben”in kendini duyurduğu kaygan, tehlikeli bir bölge, desen alanı, boş kağıt!Güleryüz’de desen her zaman öndedir, yön göstericidir, sanatçının başat aracıdır. Ressam deseni hiçbir zaman tablo resmine bir hazırlık, bir eskiz olarak düşünmez, ilk çizmeye başladığı andan itibaren, desen, onun için başlı başına bir yaratıdır. Canan Beykal Yaşamöyküsü 1938 İstanbul doğumlu Güleryüz, ortaöğrenimini Saint-Joseph Lisesi'nde tamamlar. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü'nü 1966'da birincilikle bitirir. 1970-1975 yılları arasında devlet bursu ile Paris'te yüksek resim ve litografi eğitimi alır. 1950’lerin sonlarında oyunculuk üzerine eğitim almaya başlar. Cep Tiyatrosu’nda Haldun Dormen (1958) ve Beklan Algan’ın oyunculuk kurslarına, 1963 yılında profesyonel oyuncu olarak Arena Tiyatro Topluluğu’na katılır. 1975-1980 yılları arasında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü'nde ders verir. 1980-1984 yılları arasında New York'ta yaşar, 1984'te bir süre Brüksel'de heykel ve gravür çalışmaları yapar. 1985 yılında İstanbul’a döner. 1988'de İstanbul'da 25 yılı içeren retrospektif bir sergi açar. 1991'de Ankara Sheraton Otel Atrium’u için 14 resimden oluşan “Karşı Rüzgar” sergisini gerçekleştirir. 1991-1992 yılları arasında Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği Kurucu Başkanlığı'nı üstlenir. 1998-2000 senelerinde İstanbul Devlet Tiyatrosu’nda misafir oyuncu olarak “Bir Küçük İş İçin Yaşlı Bir Palyaço Aranıyor” adlı oyunda rol alır.Ödüller 1979 yılında “Sedat Simavi Vakfı Altın Madalya Ödülü” ile 1995 yılında “Nokta Dergisi Doruktakiler Plastik Sanatlar Ödülü”nü alır.Mehmet Güleryüz - Kırk Yıl Desen Retrospektif Desen Sergisi (1963-2003) Yapı Kredi Kâzım Taşkent Sanat Galerisi 5-31 Aralık 2003https://kitap.ykykultur.com.tr/basin-odasi/basin-bultenleri/mehmet-guleryuz-kirk-yil-desen
YAPI KREDİ KÜLTÜR SANAT YAYINCILIK © 2024 YAPI KREDİ KÜLTÜR SANAT YAYINCILIK.