Cogito

  • Irkçılığı Görmek

    Irkçılığı Görmek

    Sayı: 101

    “cogito” 2021’i “ırkçılığı görmek” başlıklı dosyayla karşılıyor. 

    DETAY
  • Eleştiri Zamanı

    Eleştiri Zamanı

    Sayı: 100

    Benzersiz bir kriz dönemine denk gelen 100. Sayı “Eleştiri Zamanı”, toplum eleştirisini ve bireyin özgürleşmesini odakta tutan ve güncelliğini hep koruyan eleştirel teori geleneğini ve eleştirel düşüncenin aciliyetini ele alan yazılardan oluşuyor.

    DETAY
  • Spinoza: Taze Bir Nefes…

    Spinoza: Taze Bir Nefes…

    Sayı: 99

    Türkiye’de son yıllarda gitgide artan bir ilgiyle okunan Spinoza'ya dair temel Türkçe kaynaklardan biri niteliğinde.

    DETAY
  • Hasta Bir Dünyada Yaşlanmak

    Hasta Bir Dünyada Yaşlanmak

    Sayı: 98

    Yaşlılık çalışmaları ya da gerontoloji, bu dosyadaki sosyolojik makalelerde de özellikle vurgulandığı üzere, Türkiye’de derinlemesine çalışılmamış bir alan.

    DETAY
  • İmajı Düşünmek

    İmajı Düşünmek

    Sayı: 97

    Bugün imajlarla ilişkimiz ile dünyada varoluş tarzımız arasındaki bağlantı nedir? İmajların dünyayı algılayışımız, onu ifade edişimiz, kişisel ve kolektif kimliklerimiz üzerindeki etkisi nasıl anlaşılır?

    DETAY
  • İnsan sonrası

    İnsan sonrası

    Sayı: 95

    İnsan sonrası, “sonra” ekini içine katmış her kavramsallaştırma gibi, kavramın krizine, insanın bu tarihsel anda bir açmazda bulunduğuna işaret ediyor.

    DETAY
  • Laiklikten Sonra

    Laiklikten Sonra

    Sayı: 94

    cogito bundan tam 25 yıl önce, 1994 yazında, “Laiklik” konulu bir sayıyla yayın hayatına başladı.

    DETAY
  • Yerküre Krizi, Dönüşen İnsan

    Yerküre Krizi, Dönüşen İnsan

    Sayı: 93

    İnsanın doğayla ilişkilenme biçimleri, özneleşme ve toplumsallaşma sürecinde hem iç doğasını hem dış doğayı alt etme girişimleri, kadim zamanlardan bu yana anlatıların ve efsanelerin merkezi teması olmuş.

    DETAY
  • Türkiyeli Kadın Felsefeciler

    Türkiyeli Kadın Felsefeciler

    Sayı: 92

    Türkiyeli Kadın Felsefeciler

    DETAY
  • Neoliberalizmde Öznellik

    Neoliberalizmde Öznellik

    Sayı: 91

    Dosya: Neoliberalizmde Öznellik

    DETAY
  • Bugünün Distopyası

    Bugünün Distopyası

    Sayı: 90

    Odak bölümünde, Küresel İncelemeler ve Sınıfsal Stratejiler Araştırma Grubu’nun Kasım 2017’de gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Vatandaşlık Rejimi: Beden Siyaseti ve Cinsellikler” konferansında sunulan tebliğlere yer verdik.

    DETAY
  • Hermeneutik

    Hermeneutik

    Sayı: 89

    Hermeneutik

    DETAY
  • Maurice Merleau-Ponty

    Maurice Merleau-Ponty

    Sayı: 88

    Maurice Merleau-Ponty

    DETAY
  • Yaralanabilirlik

    Yaralanabilirlik

    Sayı: 87

    Yaralanabilirlik, dünyayla ve başkayla ilişkisinde ve doğanın güçleri karşısında sürekli şiddete maruz kalma ve yaralanma tehlikesi altında olan, ölümlü insanın kurucu niteliklerinden biri.

    DETAY
  • Kötülük

    Kötülük

    Sayı: 86

    Toplumsallığın varsayımsal başlangıcından bu yana, insanın varoluşunun, daha büyük ölçekte tekil insanın ve insan topluluklarının iktidarla ilişkisindeki kırılganlığının ve yaralanabilirliğinin kilit mefhumlarından olagelmiş “Kötülük”ü konu edindik

    DETAY
  • Jean-Luc Nancy ve Felsefe’de Eros

    Jean-Luc Nancy ve Felsefe’de Eros

    Sayı: 85

    “Tin yokluğu”nun yeni bir versiyonuna sahne olan yirmi birinci yüzyılda ortak varoluşumuz, beden, arzu ve cinsellik Jean-Luc Nancy’nin son dönem çalışmalarının belirleyici temaları.

    DETAY
  • Mekân ve Siyaset

    Mekân ve Siyaset

    Sayı: 84

    Üç aylık düşünce dergisi cogito’nun Güz 2016 sayısının dosya konusu “Mekân ve Siyaset”.

    DETAY
  • Tasarım Ne Bekler?

    Tasarım Ne Bekler?

    Sayı: 83

    3 aylık düşünce dergisi "cogito"nun Bahar 2016 sayısının dosyasının başlığı “Tasarım Ne Bekler?”.

    DETAY
  • Gilles Deleuze: Ortadan Başlamak

    Gilles Deleuze: Ortadan Başlamak

    Sayı: 82

    3 aylık düşünce dergisi cogito 2016’nın ilk sayısını yirmi yıl önce ölen Fransız filozof Gilles Deleuze’e ayırdı.

    DETAY
  • Annelik

    Annelik

    Sayı: 81

    “Annelik” dosyasının çıkış noktası, muhafazakâr bir annelik tasavvurunun, bu tasavvurdan beslenen “ideal annelik” normlarını temel alan düzenlemelerin giderek artan biçimde kadınları hizaya sokmanın aracı olarak kullanılmasıydı.

    DETAY