- A-Z
- KONU DİZİNİ
- Cogito
- Çizgi Roman
- Delta
- Doğan Kardeş
- Ansiklopedi
- Bilim
- Çocuk Çizgi Roman
- Deneme
- Destan
- Dünya Klasikleri
- Efsane
- Eğitim
- Etkinlik
- Gençlik
- Gezi
- Hikâye-Öykü
- İlkgençlik
- Klasik Dünya Masalları
- Masal
- Mitoloji
- Modern Dünya Klasikleri
- Okul Çağı
- Okul Öncesi
- Oyun
- Resimli Öykü
- Resimli Roman
- Resimli ve Sesli
- Roman
- Romandan Seçmeler
- Röportaj
- Seçme Denemeler
- Seçme Öyküler
- Seçme Parçalar
- Seçme Röportajlar
- Seçme Şiirler
- Seçme Yazılar
- Şiir
- Edebiyat
- Anı
- Anlatı
- Biyografi
- Deneme
- Derleme
- Eleştiri
- Gezi
- Günce
- İnceleme
- Libretto
- Mektup
- Mitoloji
- Modern Klasikler
- Otobiyografi
- Oyun
- Öykü
- Polisiye-Gerilim
- Roman
- Senaryo
- Söyleşi
- Yaşantı
- Yazılar
- Genel Kültür
- Halk Edebiyatı
- Masal
- Kâzım Taşkent Klasik Yapıtlar
- Koleksiyon Kitapları
- Lezzet Kitapları
- Özel Dizi
- Sanat
- Kare Sanat
- Sergi Kitapları
- Şiir
- Türk Şiir
- Tarih
- XXI. Yüzyıl Kitapları
- Sosyoloji - Sağlık
- TEKRAR BASIMLAR
- YENİ ÇIKANLAR
- ÇOK SATANLAR
Enki Bilal İstanbul’da
-
Kategori:
Sergi Kitapları -
ISBN:
978-975-08-1594-2 -
Sayfa Sayısı:
96 -
Ölçü:
16.5 X 24 cm -
YKY'de İlk Baskı Tarihi:
Mart 2009
28 Mart - 14 Haziran 2009
Çizgi romanı yeniden zirveye çıkaran Fransız sanatçı Enki Bilal, Yapı Kredi Sermet Çifter Salonu’na konuk oluyor. “Enki Bilal İstanbul’da”adlı sergide; sanatçının orijinal eserleri Türkiye’de ilk kez sergileniyor. Sergi katalogunda sanatçının sergilenen tüm eserleri ve Bilal hakkında ayrıntılı bilgiler yer alıyor.
Bilal’in arkaik saydığı insanlar ve yapılanmalar, son yirmi yılın global ölçekli eylem ve savaşlarının failleri olarak gösterilebilirler. Çizgi romanlarında bir yanda kapitalist büyüme ve bağnaz bir teknolojizm, diğer yanda mafya, köktendinciler, milliyetçiler ve yoksulları bir arada, aynı resimde varederken kendisini rahatsız eden bugünü anlatıyor aslında: “Dönüşüm halinde olan ve nereye doğru gittiğini artık pek bilemeyen bu dünyada her türlü sapma mümkün. Geleceğin belirsizliği heyecan verici ama aynı zamanda da çok korkutucu.” İlgi ve itibar gören albümü Froid Equateur’de “Obscurantis Order” adlı kozmopolit ve global bir “Karanlık Tarikat”tan, askeri güce sahip terörist bir mezhepten söz ediyor. Bu mezhep “belleğe” dair her şeyi yok etmeye çalışıyor. Bilal için bellek, hikâyeciliğinin anahtar kavramlarından biri. Bellek derken “düşünceye, bilime, kültüre” dair her şeyi vurguluyor, sanatsal üretimin –toplumun, doğanın ve sanatçının– belleği(ni) kullanmadan varedilemeyeceğine, bunu yapmadan insanlık ve dünya hakkında konuşulamayacağına inanıyor. Sanatın temelini, örtük ya da değil, bellek oluşturuyor ona göre. Medya eleştirilerinde yaptığı vurgu yine bununla ilgili: İnsanların kolay unuttuğunu, biriktirilebilen belleğin çöktüğünü, neyin hatırda tutulması gerektiğine yönelik manipülatif tekrarın gayri insani olduğunu anlatmak istiyor. Hikâyelerinde hatırlamak ya da unutmak isteyen tiplemeleri var Bilal’in. Hatıralar, kâbuslar, biteviye tekrarlanan sloganlar iç içe geçiyor.