
- A-Z
- KONU DİZİNİ
- Cogito
- Çizgi Roman
- Delta
- Doğan Kardeş
- Ansiklopedi
- Bilim
- Çocuk Çizgi Roman
- Deneme
- Destan
- Dünya Klasikleri
- Efsane
- Eğitim
- Etkinlik
- Gençlik
- Gezi
- Hikâye-Öykü
- İlkgençlik
- Klasik Dünya Masalları
- Masal
- Mitoloji
- Modern Dünya Klasikleri
- Okul Çağı
- Okul Öncesi
- Oyun
- Resimli Öykü
- Resimli Roman
- Resimli ve Sesli
- Roman
- Romandan Seçmeler
- Röportaj
- Seçme Denemeler
- Seçme Öyküler
- Seçme Parçalar
- Seçme Röportajlar
- Seçme Şiirler
- Seçme Yazılar
- Şiir
- Edebiyat
- Anı
- Anlatı
- Biyografi
- Deneme
- Derleme
- Eleştiri
- Gezi
- Günce
- İnceleme
- Libretto
- Mektup
- Mitoloji
- Modern Klasikler
- Otobiyografi
- Oyun
- Öykü
- Polisiye-Gerilim
- Roman
- Senaryo
- Söyleşi
- Yaşantı
- Yazılar
- Genel Kültür
- Halk Edebiyatı
- Masal
- Kâzım Taşkent Klasik Yapıtlar
- Koleksiyon Kitapları
- Lezzet Kitapları
- Özel Dizi
- Sanat
- Kare Sanat
- Sergi Kitapları
- Şiir
- Türk Şiir
- Tarih
- XXI. Yüzyıl Kitapları
- Sosyoloji - Sağlık
- TEKRAR BASIMLAR
- YENİ ÇIKANLAR
- ÇOK SATANLAR
Issız Dönme Dolap
-
Kategori:
Edebiyat -
Yazar:
Enis Batur -
ISBN:
975-363-817-5 -
Sayfa Sayısı:
374 -
Ölçü:
13.5 x 21 cm
"Yüzüm aslında hangisidir? Daha çok hangi çehreme, çehremde oturmalıyım? Öte yandan, herkes başka bir yüz arayabilir yüzümde, aramıştır, arayacaktır. Kaybolurken bulunuyordur asıl yüz. Böbürlen, ufalan, diz çök, hiç oturma, farketmez. Sen kendi dağınık hikayensin. Bütün harflerimin ortasında böyle dolanıyorum. Bir, yüksekte, ipin üzerindeyim, sanıyorum. Bir, yerde, sürünüyorum. İki doğrunun arasında paramparça, ama sürekli, yol uzuyor." İçbükey bir dökümün "içten" dolambacında ve sözün bütün uçlarında dolaşmak isteyenler için reddedilmesi güç bir davet.
Hüseyin Sermet'le buluşmak istiyorum bu aralar. Pek çok nedeni var, tam hangileridir, bilemiyorum. Belki Hüseyin'le oturup konuşursam, birikisi aydınlanır. Belli belirsiz, musikî dayanaklı anlatılar dolaşıyor bir süredir, kafamda: Proust'un, Mann'ın, Bernhard'ın, Kundera'nın, Quignard'ın, Janke'nin, Ackroyd'un romanları, başka metinler ("Dutlar" sözgelimi) resmigeçit halindeler zihnimde. Genellikle "birşey"in önhazırlığıdır bu, hayırlısı. Asıl sorunumun bir yan cebi, ola ki kaçamak kapısı bu. K'nın ikinci bölümüyle birlikte doğan, ciddî çözüm bekleyen soruna bakarken açıldı o kapı. İki kişinin diyaloğuyla örülü uzun bir geceyi anlatmak istiyorum. Vardır öyle geceler, hepimizin hayatında olmuştur, derinleşecek bir ikili ilişkinin önemli ön provalarından birini yapar, sabaha kadar karşılıklı açılırsınız, bir kısım kabuklarınız düşer, biriki maskeyi indirirsiniz, oysa partönerinizle tanışalı çok olmamıştır, ama biribirinize hazırsınızdır. İkinci bölüm için doğru, zor çözüm. Hakkıyla yapabilirsem, ikinci bölüm K'yı sürükleyip finale taşıyacak hızı bana verir. İyi de, öbür kapı neden tam bu sırada açılıyor? Bir ilgisi, bağlantısı var, olacak da ben mi henüz göremiyorum? Muamma, şimdilik.