- A-Z
- KONU DİZİNİ
- Cogito
- Çizgi Roman
- Delta
- Doğan Kardeş
- Ansiklopedi
- Bilim
- Çocuk Çizgi Roman
- Deneme
- Destan
- Dünya Klasikleri
- Efsane
- Eğitim
- Etkinlik
- Gençlik
- Gezi
- Hikâye-Öykü
- İlkgençlik
- Klasik Dünya Masalları
- Masal
- Mitoloji
- Modern Dünya Klasikleri
- Okul Çağı
- Okul Öncesi
- Oyun
- Resimli Öykü
- Resimli Roman
- Resimli ve Sesli
- Roman
- Romandan Seçmeler
- Röportaj
- Seçme Denemeler
- Seçme Öyküler
- Seçme Parçalar
- Seçme Röportajlar
- Seçme Şiirler
- Seçme Yazılar
- Şiir
- Edebiyat
- Anı
- Anlatı
- Biyografi
- Deneme
- Derleme
- Eleştiri
- Gezi
- Günce
- İnceleme
- Libretto
- Mektup
- Mitoloji
- Modern Klasikler
- Otobiyografi
- Oyun
- Öykü
- Polisiye-Gerilim
- Roman
- Senaryo
- Söyleşi
- Yaşantı
- Yazılar
- Genel Kültür
- Halk Edebiyatı
- Masal
- Kâzım Taşkent Klasik Yapıtlar
- Koleksiyon Kitapları
- Lezzet Kitapları
- Özel Dizi
- Sanat
- Kare Sanat
- Sergi Kitapları
- Şiir
- Türk Şiir
- Tarih
- XXI. Yüzyıl Kitapları
- Sosyoloji - Sağlık
- TEKRAR BASIMLAR
- YENİ ÇIKANLAR
- ÇOK SATANLAR
Dansa Âşık Bir Kuğu: Meriç Sümen
-
Kategori:
Sanat -
Yazar:
Nevsâl Baylas -
ISBN:
978-975-08-1794-6 -
Sayfa Sayısı:
362 -
Ölçü:
16.5 x 24 cm -
YKY'de İlk Baskı Tarihi:
Haziran 2010
Nevsâl Baylas, Dansa Âşık Bir Kuğu: Meriç Sümen’de, sahnedeki varlığı, güzelliği ve gerek tekniği gerek duyarlığıyla yurtdışında da büyük beğeni toplayan bir balerinin hayatına odaklanmıyor yalnızca...
Nevsâl Baylas’ın Türkiye’de bale sanatının gelişmesinde büyük katkıları olan Ninette de Valois’nın 2001 yılında ölümü üzerine, BBC Dünya Servisi’nin Türkçe Yayınları için bir radyo programı hazırlamak üzere Meriç Sümen’le tanışmasıyla başlayan, sonra bir kitaba dönüşen bu çalışmaşı, Meriç Sümen’in kişiliğinde Türkiye’deki bale tarihini ve Batılı anlamda modernleşmenin bir kesitini de sunuyor.
Dansa Âşık Bir Kuğu: Meriç Sümen, Türkiye’nin Julieti, Prima Ballerina’sı Meriç Sümen’in portresinde, içinde geleceğin dansçısını barındıran genç bir kızın, ucu Molly Lake, Margot Fonteyn, Rudolf Nureyevlere dokunan hayatından başlayarak, yetenek-disiplin-sanatçı olma sorunlarına değinen, Türkiye’de Devlet Balesi’nin oluşumu ve gelişimini aktaran ve aynı zamanda dansta klasikten moderne geçişe ayna tutan toplu bir gösteri niteliğinde.
“Ben Madam’ın locasını ilk kez Covent Garden Opera binasına gittiğim zaman gördüm. Madam kendi locasına girince diğer localardan alkış kopardı. Herkes Madam’a bakar, selam verirdi. O da onlara doğru hafifçe başını eğerek bir selam verir, ondan sonra bana dönüp ‘Sit down, darling. Come here, come here and sit down’ derdi. Ben de usulca yanına otururdum. Herhalde etraftan görenler ‘Madam’ın yanına öksüz gibi sığınmış kız kim?’ diyorlardı. Ben de temsillerin çoğunda ağlardım. ‘Ağlama’ derdi bana. ‘Neden hep ağlıyorsun?’ Halbuki ben hep içimden, ‘Ne büyük şeyler bunlar. Ben meğer hiçbir şey yapmıyormuşum şimdiye kadar. Ne kadar güzel dansçılar, ne kadar güzel bir opera binası burası!’ diyordum.”