- COGİTO
- KİTAP-LIK
-
SANAT DÜNYAMIZ
- Sayı 202 Sanat Tarihi Nasıl Yazılır?
- Sayı 201 Gözlerimizi Kaçırmadan
- Sayı 200 Popüler Olan Üzerine
- Sayı 199 Atlaslar, Melekler, Hafızalar
- Sayı 198 Sanat Dünyamız ELLİ YAŞINDA
- Sayı 197 Ev: Neresi?
- Sayı 196 Bir 100 Yıl Listesi Denemesi
- Sayı 195 İnisiyatif Almak
- Sayı 194 Güneşli Günlerden
- Sayı 193 Saat Kaç?
- Sayı 192 Kesişimsellik ve Sanat
- Sayı 191 Direnişin Zihni
- Sayı 190 Bir Arada Olmak
- Sayı 189 Bienaller Mevsimi
- Sayı 188 Bir Varmış Bir Yokmuş
- Sayı 187 Müzeler / Hafızalar
- Sayı 186 Kültürün Tarihi
- Sayı 185 Mesafenin Politikası
- Sayı 184 Şehirlerin Katmanları
- Sayı 183 Anıtlar Düşerken
- Sayı 182 Sanata ve Sanatın Bağlarına Dair Her Şey
- Sayı 181 Sanatın Hayatta Kalma Yolları
- Sayı 180 Bugüne Bakma Sanatı
- Sayı 179 Teneffüs
- Sayı 178 Özen ve İhtimam
- Sayı 177 Geleceğe Eskizler
- Sayı 176 Bağlar ve sesler üzerine
- Sayı 175 Baharın Gelişiyle
- Sayı 174 Performansın Dönüşümü
- Sayı 173 “Sanat Dünyamız”, tarihin ve bugünün etkileşimlerinin izinde
- Sayı 172 Antroposenle Birlikte
- Sayı 171 Tutuşmuş Dünyamızda Sanatın Yöntemleri
- Sayı 170 Merakımızı Sürdürmek Üzerine
- Sayı 169 Zihnimizi Açan, Merakımızı Besleyen Sanat
- Sayı 168 Sanat Dünyamiz 45. Yayın Yılına Girdi
- Sayı 167 Günsel Renda: Türkiye Sanatı Tarihinde Zarif, Çalışkan, Üretken Bir Bilim Kadını ve Samimi Bir Hoca
- Sayı 166 Her Güne Bir Soru
- Sayı 165 Sanatta duygu, düşünce...
- Sayı 164 Sanat, Kütüphane, Bilim
- Sayı 163 Hissiyat
- Sayı 162 Sanata Bakışlar
- Sayı 161 2017 İzlenimleri
- Sayı 160 Meydana, İnsanlığa Açılan Kucak
- Sayı 159 Dünyalar İçin Dünyalar Açan Sanat ve Kültür
- Sayı 158 İlham Vermek, İlham Almak...
- Sayı 157 Sanatın Meselesi: Her Şey
- Sayı 156 İlk Sergiler - Bir Seçki
- Sayı 155 Kavramlar ve kategoriler derken...
- Sayı 154 Uçsuz bucaksız ilgi alanı
- Sayı 153 Kaybolan, kaybettirilen kavramların peşinde
- Sayı 152 Öteki kim, sahici ki?
- Sayı 151 Ortak ve Kalıcı Olan Değerler
- Sayı 150 Bienallerin Ardından
- Sayı 149 14. İstanbul Bienali
- Sayı 148 Yoğun Bir Döneme Girerken
- Sayı 147 Sanat Eğitimi Yeniden
- Sayı 146 Sanatın Kaydını Tutmak
- Sayı 145 Sanatı Anlamak
- Sayı 144 Yeni Yıl Demeti
- Sayı 143 Dünya Savaşının Sanata Yansımaları
- Sayı 142 Sanat Hayatı Değiştirir
- Sayı 141 Sürrealizm'den Kalan İzler
- Sayı 140 Dünden Bugüne Sürrealizm
- Sayı 139 Kitapla Sanatın Ebedi İlişkisi
- Sayı 138 Yılbaşı Notları
- Sayı 137 Bianeller ve Büyük Sergiler Dosyası
- Sayı 136 Çoğul Anlatım
- Sayı 135 Fotoğraf Nerede Biter? 0.2
- Sayı 134 Mevsimlerle İstanbul
- Sayı 133 Anılarımızda
- Sayı 132 Yapacak Çok Şey Var
- Sayı 131 Postanarşizm ve Güncel Sanat
- Sayı 130 Güncel Durum
- Sayı 129 Sanat Dünyasında Yedi Gün’den Alıntı
- Sayı 128 Metin Okuma Disiplini
- Sayı 127 Çağdaş Sanat, Basılı Yayınla Buluşuyor
- Sayı 126 Yıl Sonu Notları
- Sayı 125 Kanıt: Eserlerin Kendileri
- Sayı 124 Eşiksel Geçişler
- Sayı 123 Bulanık Suları Arındırmaya Çalışıyoruz...
- Sayı 122 Bir iki üç...
- Sayı 121 Bütünsel Yapıt: Gesamtkunstwerk
- Sayı 120 Hikâyeler ve Beklentiler
- Sayı 119 Sanatın Işığında Ali Can Ertuğ
- Sayı 118 Bir Yıllık Bilanço
- Sayı 117 Sanat İçin Alan
- Sayı 116 Tate Modern / Arter - Sanat İçin Alan
- Sayı 115 Sanatta Güzel Beden
- Sayı 114 Kaynak ve Platform
- Sayı 113 Hayvanlar / Hayvansı Güçler Âlemi...
- Sayı 112 Dinamikler
- Sayı 111 Japonya'da Sanat
- Sayı 110 Text Art (Yazı Sanat)
- Sayı 109 Çökerken Yükseliş (1880-1920)
- Sayı 108 Avrupa'nın Bienali Manifesta
- Sayı 107 Bir Beden Dili: Giyim Kuşam
- Sayı 106 Kıpkırmızı!
- Sayı 105 Uzakdoğu'dan Çizgi Roman: MANGA
- Sayı 104 Kısa ve Acımasız mı? Video Art
- Sayı 103 İçerdeki Dünyalar: Koleksiyon
- Sayı 102 Yaşayan Opera Yaşasın Opera!
- Sayı 101 Kırılmanın Öncesinde: Cézanne
- Sayı 100 100. sayıda 32 yaşında
- Sayı 99 Sanatın Merkezi... Nerede?
- Sayı 98 "Bir Kitapta Resim Şart"
- Sayı 97 Ezoterizm ve Sanat
- Sayı 96 Katılımcı Sanat
- Sayı 95 Yapıt Okumaları
- Sayı 94 Belge(sel)den Kurmacaya
- Sayı 93 Kirpi Tilki'ye Karşı: Schönberg, Stravinski
- Sayı 92 Kuram Sanatın Peşini Bırakmaz!
- Sayı 91 Sanat Tarihi Nasıl Yazılır?
- Sayı 90 Eureka!
- Sayı 89 Ulus Sanatla Kurulur mu? Cumhuriyet (1923-1933)
- Sayı 88 Türk Resmi İçin Bir Müze Denemesi
- Sayı 87 Le Corbusier’den Türkiye’ye
Kaybolan, kaybettirilen kavramların peşinde
Kaybolan, kaybettirilen kavramların peşinde
-
Sayı:
153 -
Dönem:
Temmuz - Ağustos 2016
153. sayıda:
Mehmet Rifat, Roland Barthes’ın posta pulunu çağdaş minyatür sanatı diye tanımladığı bir ara-metnini, Mitolojiler kitabı ve Le Nouvel Oobservateur’deki kroniklerini birbirine bağlayarak inceledi.
Gültekin Emre, eğitimini İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nin ardından Düsseldorf Güzel Sanatlar Akademisi’nde Joseph Beuys ve Rupprecht Geiger yanında tamamlayan sanatçı/oyun yazarı Metin Talayman’ı (1939-1999) desenlerinden örneklerle anlattı.
15. Venedik Mimarlık Bienali’ne Türkiye’nin katılımını ve Türkiye Pavyonu’ndaki, Feride Çiçekoğlu, Mehmet Kütükçüoğlu ve Ertuğ Uçar küratörlüğünde gerçekleştirilen Darzana adlı çalışmayı mimarlık tarihçisi Prof. Uğur Tanyeli birkaç katmanda değerlendirdi.
Sanat Dünyamız’ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragMENtaTION dizisinin bu sayıdaki konuğu İnci Furni oldu. Sönmez’in yazısında dediği gibi “İnci Furni’nin ‘Üç Saka’ isimli projesi, ilk bakışta minimalist karakterli bir duvar heykeli gibi gözükse de, hem formsal hem de içeriksel açıdan İstanbul’daki güncel yaşama ait sosyolojik, ekonomik referansları gündeme getiren ağlar üzerine kurulmuş bir çalışmadır.”
Gülsün Karamustafa’nın Berlin’deki çağdaş sanatlar müzesi Hamburger Bahnhof’ta yer alan “Kronografya” sergisi vesilesiyle, Huo Rf sanatçıyla bir söyleşi yaptı.
Ürdün’ün başkenti Amman’da açılan “Çizgisel Aşkınlık” sergisi hakkında sanatçı Cansu Çakar ve sergiye öncülük eden Bige Örer ile Mine Haydaroğlu bir söyleşi yaptı.
Sanatçı Mehmet Ulusel’in de yer aldığı Rimini Desen Bienali’nin düzenleyicisi sanatçı, yazar, akademisyen Massimo Pulini ile Bengi Oya bir söyleşi gerçekleştirdi.
Yazar Tunç Tayanç sanatçı Turner’a adanmış dört pulu ve sanatçının bu pullardan birinde yer alan bir tablosunun ardındaki öykünün Sultan Abdülmecid’e bağlantısını anlattı.
Nusret Polat sanat tarihinin önemli isimlerinden Aby Warburg’u ve onun Mnemosyne Atlası’nı anlattı.
Kültigin Kağan Akbulut Galerist’te, Postmasters Gallery, New York işbirliğiyle, Serkan Özkaya ve Paulina Bebecka küratörlüğünde açılan “küçük, daha küçük, en küçük...” başlıklı sergi üzerine yazdı.EDİTÖRDEN
- Kaybolan, kaybettirilen kavramlarin peşinde - Mine Haydaroğlu
İNCİ FURNİ’NİN BU SAYIMIZ İÇİN HAZIRLADIĞI “ÜÇ SAKA” PROJESİ, NECMİ SÖNMEZ’İN YAZISINDA DA OKUYACAĞINIZ GİBİ İSTANBUL’UN TARİHİNDE OLAN, MİMARİSİNE DE YANSIMIŞ BİR PAYLAŞIMDAN YOLA ÇIKIYOR.
DESENLERDEN HEYKELE VARAN, SANAT TARİHSEL OKUMALAR AÇISINDAN ÇOK ZENGİN “ÜÇ SAKA” BURADAN, YERELDEN BİR İMGEYLE YOLA ÇIKARAK VİCDAN, BOŞLUK, ŞEFFAFLIK GİBİ KAVRAMLARA VARMASI AÇISINDAN ÖZELLİKLE DİKKAT ÇEKİCİ. HEM DUYGU, HEM DÜŞÜNCE AĞIRLIKLI. SAYGI, ANLAMA, PAYLAŞMA GİBİ KAYBOLAN, KAYBETTİRİLME YOLUNDA OLAN DEĞERLERİN KALICILIĞINI HİSSETTİREN, ÇOK ÖZENLİ, DİKKATLİ GÖZLERE ÇOK ŞEYLER ANLATACAK BİR ÇALIŞMA.
AĞIRLIKLI OLARAK GEÇİCİ NİTELİKLERE ODAKLANAN GÜNÜMÜZ SANATININ BELKİ DE YAVAŞ YAVAŞ YÜZÜNÜ DÖNDÜĞÜ YER ARTIK KALICI OLANDIR. GÖRÜNÜŞTE MÜTEVAZI AMA GERÇEKTE DOPDOLU, İNSANLARIN, HAYVANLARIN RUHLARININ İNCELİKLERİNİ BULAN, BU İNCELİKLERİ ORTAYA ÇIKARABİLEN, SONUÇTA SAYGININ, SEVGİNİN, ANLAYIŞIN KALICI OLDUĞUNU HATIRLAYAN SANAT, TEK TEK SANATÇILARIN BAŞARILARINDAN ÇOK, BİRLİKTE YÜKSELEN SESLERLE HAYATIMIZA GİRECEK Mİ GÖRECEĞİZ. ÇOK ÇEŞİTLİ, ÇOK ANLAMLI YAPIYORUZ DERKEN YÜZEYSELLEŞTİRİLEN, ANLAMINI KAYBEDEN KAVRAMLARI YENİDEN DÜŞÜNÜRKEN SANAT YANIMIZDA OLACAK – TARİH BOYUNCA OLDUĞU GİBİ.
HAYATIN HER ALANINI ANLAMANIN YOLLARINDAN BİRİ OLAN SANAT YÜZEYDE KALANLARI DA DERİNLİKLERE VARANLARI DA İŞARET EDİYOR, GÖSTERİYOR SONUÇTA.
İYİ YAZLAR.
- “Mitolojiler”, “Kronik” ve “Posta Pulu” - Mehmet Rifat
GÖSTERGEBİLİM, ELEŞTİRİ KURAMLARI VE FRANSIZ EDEBİYATI ALANLARINDA ÇALIŞAN MEHMET RİFAT, BİR DÖNEM DERS VE SEMİNERLERİNİ İZLEDİĞİ ROLAND BARTHES’IN ÇALIŞMALARINI ÇOK YÖNLÜ İNCELEMEYE DEVAM EDİYOR. BURADAKİ METNİNDE BARTHES’IN POSTA PULUNU ÇAĞDAŞ MİNYATÜR SANATI DİYE TANIMLADIĞI BİR ARA-METNİNİ, MİTOLOJİLER KİTABINI VE LE NOUVEL OBSERVATEUR’DEKİ KRONİKLERİNİ BİRBİRİNE BAĞLAYARAK İNCELİYOR; DÜNYAYA DERİNLİKLİ VE KEYİFLİ BAKIŞIN GÖZLEM VE YAZIYLA NASIL AKTARILABİLECEĞİNİN BİR ÖRNEĞİNİ VERİYOR.
Devamı bu sayıda...
- Metin Talayman’ın Unutulmuş Desen Defteri -Gültekin Emre
EĞİTİMİNİ İSTANBUL DEVLET GÜZEL SANATLAR AKADEMİSİ RESİM BÖLÜMÜ’NDE HALİL DİKMEN, ZEKİ FAİK İZER, DÜSSELDORF GÜZEL SANATLAR AKADEMİSİ’NDE JOSEPH BEUYS VE RUPPRECHT GEIGER YANINDA TAMAMLAYAN SANATÇI/OYUN YAZARI METİN TALAYMAN’IN (1939-1999) DESEN DEFTERİ, BİREY VE KENT BAĞLAMINDA DUYGU VE DÜŞÜNCELERİN EN FİLTRESİZ DIŞAVURUMUNUN ÇARPICI BİR ÖRNEĞİ. GÜLTEKİN EMRE ANLATTI.
Devamı bu sayıda...
- Amman’da “Çizgisel Aşkınlık” sergisi üzerine Bige Örer ve Cansu Çakar ile Söyleşi - Mine Haydaroğlu - Bige Örer - Cansu Çakar
CANSU ÇAKAR’IN “ÇİZGİSEL AŞKINLIK” İSİMLİ SERGİSİ ÜRDÜN’ÜN BAŞKENTİ AMMAN’DA DARAT AL FUNUN’DA AÇILDI. BİGE ÖRER’İN ÖNCÜLÜK ETTİĞİ VE SANATÇININ DARAT AL FUNUN’DA DÜZENLEDİĞİ ATÖLYELERİN SONUÇLARINI ORTAYA KOYAN SERGİ, 23 NİSAN – 6 MAYIS 2016 TARİHLERİ ARASINDA ZİYARET EDİLDİ.
Devamı bu sayıda...
Gülsün Karamustafa ile Söyleşi - Huo Rf
1+4 Pulla J.M.W. Turner (1775-1851): Lüksemburg, Venedik ve Sultan Abdülmecid - Tunç Tayanç
Cüceler Dev Kurumlara Karşı - Kültigin Kağan Akbulut
Rimini Desen Bienali üzerine Massimo Pulini ile söyleşi - Bengi Oya
- Aby Warburg ve Mnemosyne Atlası - Nusret Polat
YRD. DOÇ. DR. NUSRET POLAT FELSEFE VE SANAT TARİHİNİ BULUŞTURAN ÇALIŞMALARI İNCELEMEYE DEVAM EDİYOR. BU SAYIDAKİ YAZISINDA SANAT TARİHİNİN ÖNEMLİ İSİMLERİNDEN WARBURG’U VE ONUN ARAŞTIRMALARINI BİRARAYA GETİRDİĞİ MNEMOSYNE ATLASI’NI ANLATTI.
Devamı bu sayıda...
Abone olmak için idealdergi@idealkultur.com adresine mail atabilir ya da 05559811838 - 02125288541 numaralı telefonları arayabilirsiniz.