- COGİTO
- KİTAP-LIK
-
SANAT DÜNYAMIZ
- Sayı 202 Sanat Tarihi Nasıl Yazılır?
- Sayı 201 Gözlerimizi Kaçırmadan
- Sayı 200 Popüler Olan Üzerine
- Sayı 199 Atlaslar, Melekler, Hafızalar
- Sayı 198 Sanat Dünyamız ELLİ YAŞINDA
- Sayı 197 Ev: Neresi?
- Sayı 196 Bir 100 Yıl Listesi Denemesi
- Sayı 195 İnisiyatif Almak
- Sayı 194 Güneşli Günlerden
- Sayı 193 Saat Kaç?
- Sayı 192 Kesişimsellik ve Sanat
- Sayı 191 Direnişin Zihni
- Sayı 190 Bir Arada Olmak
- Sayı 189 Bienaller Mevsimi
- Sayı 188 Bir Varmış Bir Yokmuş
- Sayı 187 Müzeler / Hafızalar
- Sayı 186 Kültürün Tarihi
- Sayı 185 Mesafenin Politikası
- Sayı 184 Şehirlerin Katmanları
- Sayı 183 Anıtlar Düşerken
- Sayı 182 Sanata ve Sanatın Bağlarına Dair Her Şey
- Sayı 181 Sanatın Hayatta Kalma Yolları
- Sayı 180 Bugüne Bakma Sanatı
- Sayı 179 Teneffüs
- Sayı 178 Özen ve İhtimam
- Sayı 177 Geleceğe Eskizler
- Sayı 176 Bağlar ve sesler üzerine
- Sayı 175 Baharın Gelişiyle
- Sayı 174 Performansın Dönüşümü
- Sayı 173 “Sanat Dünyamız”, tarihin ve bugünün etkileşimlerinin izinde
- Sayı 172 Antroposenle Birlikte
- Sayı 171 Tutuşmuş Dünyamızda Sanatın Yöntemleri
- Sayı 170 Merakımızı Sürdürmek Üzerine
- Sayı 169 Zihnimizi Açan, Merakımızı Besleyen Sanat
- Sayı 168 Sanat Dünyamiz 45. Yayın Yılına Girdi
- Sayı 167 Günsel Renda: Türkiye Sanatı Tarihinde Zarif, Çalışkan, Üretken Bir Bilim Kadını ve Samimi Bir Hoca
- Sayı 166 Her Güne Bir Soru
- Sayı 165 Sanatta duygu, düşünce...
- Sayı 164 Sanat, Kütüphane, Bilim
- Sayı 163 Hissiyat
- Sayı 162 Sanata Bakışlar
- Sayı 161 2017 İzlenimleri
- Sayı 160 Meydana, İnsanlığa Açılan Kucak
- Sayı 159 Dünyalar İçin Dünyalar Açan Sanat ve Kültür
- Sayı 158 İlham Vermek, İlham Almak...
- Sayı 157 Sanatın Meselesi: Her Şey
- Sayı 156 İlk Sergiler - Bir Seçki
- Sayı 155 Kavramlar ve kategoriler derken...
- Sayı 154 Uçsuz bucaksız ilgi alanı
- Sayı 153 Kaybolan, kaybettirilen kavramların peşinde
- Sayı 152 Öteki kim, sahici ki?
- Sayı 151 Ortak ve Kalıcı Olan Değerler
- Sayı 150 Bienallerin Ardından
- Sayı 149 14. İstanbul Bienali
- Sayı 148 Yoğun Bir Döneme Girerken
- Sayı 147 Sanat Eğitimi Yeniden
- Sayı 146 Sanatın Kaydını Tutmak
- Sayı 145 Sanatı Anlamak
- Sayı 144 Yeni Yıl Demeti
- Sayı 143 Dünya Savaşının Sanata Yansımaları
- Sayı 142 Sanat Hayatı Değiştirir
- Sayı 141 Sürrealizm'den Kalan İzler
- Sayı 140 Dünden Bugüne Sürrealizm
- Sayı 139 Kitapla Sanatın Ebedi İlişkisi
- Sayı 138 Yılbaşı Notları
- Sayı 137 Bianeller ve Büyük Sergiler Dosyası
- Sayı 136 Çoğul Anlatım
- Sayı 135 Fotoğraf Nerede Biter? 0.2
- Sayı 134 Mevsimlerle İstanbul
- Sayı 133 Anılarımızda
- Sayı 132 Yapacak Çok Şey Var
- Sayı 131 Postanarşizm ve Güncel Sanat
- Sayı 130 Güncel Durum
- Sayı 129 Sanat Dünyasında Yedi Gün’den Alıntı
- Sayı 128 Metin Okuma Disiplini
- Sayı 127 Çağdaş Sanat, Basılı Yayınla Buluşuyor
- Sayı 126 Yıl Sonu Notları
- Sayı 125 Kanıt: Eserlerin Kendileri
- Sayı 124 Eşiksel Geçişler
- Sayı 123 Bulanık Suları Arındırmaya Çalışıyoruz...
- Sayı 122 Bir iki üç...
- Sayı 121 Bütünsel Yapıt: Gesamtkunstwerk
- Sayı 120 Hikâyeler ve Beklentiler
- Sayı 119 Sanatın Işığında Ali Can Ertuğ
- Sayı 118 Bir Yıllık Bilanço
- Sayı 117 Sanat İçin Alan
- Sayı 116 Tate Modern / Arter - Sanat İçin Alan
- Sayı 115 Sanatta Güzel Beden
- Sayı 114 Kaynak ve Platform
- Sayı 113 Hayvanlar / Hayvansı Güçler Âlemi...
- Sayı 112 Dinamikler
- Sayı 111 Japonya'da Sanat
- Sayı 110 Text Art (Yazı Sanat)
- Sayı 109 Çökerken Yükseliş (1880-1920)
- Sayı 108 Avrupa'nın Bienali Manifesta
- Sayı 107 Bir Beden Dili: Giyim Kuşam
- Sayı 106 Kıpkırmızı!
- Sayı 105 Uzakdoğu'dan Çizgi Roman: MANGA
- Sayı 104 Kısa ve Acımasız mı? Video Art
- Sayı 103 İçerdeki Dünyalar: Koleksiyon
- Sayı 102 Yaşayan Opera Yaşasın Opera!
- Sayı 101 Kırılmanın Öncesinde: Cézanne
- Sayı 100 100. sayıda 32 yaşında
- Sayı 99 Sanatın Merkezi... Nerede?
- Sayı 98 "Bir Kitapta Resim Şart"
- Sayı 97 Ezoterizm ve Sanat
- Sayı 96 Katılımcı Sanat
- Sayı 95 Yapıt Okumaları
- Sayı 94 Belge(sel)den Kurmacaya
- Sayı 93 Kirpi Tilki'ye Karşı: Schönberg, Stravinski
- Sayı 92 Kuram Sanatın Peşini Bırakmaz!
- Sayı 91 Sanat Tarihi Nasıl Yazılır?
- Sayı 90 Eureka!
- Sayı 89 Ulus Sanatla Kurulur mu? Cumhuriyet (1923-1933)
- Sayı 88 Türk Resmi İçin Bir Müze Denemesi
- Sayı 87 Le Corbusier’den Türkiye’ye
Bağlar ve sesler üzerine
176. sayıda derginin ajandası sanatçı Necla Rüzgar’ın önerileriyle hazırlandı. Son sayfalarda ise, sağlık çalışanlarına ressam ve illüstratörlerin elinden çıkan portrelerle teşekkürler sunuldu.
-
Sayı:
176 -
Dönem:
Mayıs - Haziran 2020
Sanat Dünyamız dergisi, 176. sayısında kapağına ses sanatına odaklanan Sesli İşler dosyasını taşıdı. Bu dosya kapsamında sanatçı Cevdet Erek’in dergi için hazırladığı çizim kapakta yer aldı. Sanatçı, “Sol - Sağ, stereo” ismini verdiği bu dijital kolajı, Sanat Dünyamız’ın 176. sayısı için “Bergama Stereo ve Bergama Stereotip” işleri üzerine yapılmış taslak, diyagram ve mimari çizimleri kullanarak üretti. Dergide geniş yer bulan ve ses sanatına odaklanan dosyada sesi sanatının merkezine koyan sanatçılar ve sanat tarihinde sesin kullanımına dair yazı ve söyleşiler var.
Dosyaya ek olarak bu sayıda “İz” bölümünde pandemi sürecinin sanata etkilerine dair yazılar yer buldu. Süreyyya Evren yeni başladığı serisi Açıklaya Açıklaya Sanat’ın ilk yazısında sokağa çıkma yasağı sürecinde çevrimiçi sanat eserleri açıklamalarına değindi.
176. sayıda derginin ajandası sanatçı Necla Rüzgar’ın önerileriyle hazırlandı. Son sayfalarda ise, sağlık çalışanlarına ressam ve illüstratörlerin elinden çıkan portrelerle teşekkürler sunuldu.
Dergiyi bu linkten okuyabilirsiniz...
İki Yönlü Bir Hafıza Hikâyesi
Cevdet Erek dergide yer alan geniş söyleşide son dönem eserleri Bergama Stereo ve Bergama Stereotip işleriyle beraber “ÇIN”ı ve sesle kurulan ilişkileri değerlendirdi.
Bir Kenti Seslendirmek
Özlem Altunok dergide, Nevin Aladağ’ın “İzler” adlı şehirdeki seslerin izini sürdüğü üç kanallı video yerleştirmesini inceledi.
John Cage, Ses ve Dinlemek Üzerine
Semih Fırıncıoğlu’ndan sesler ve John Cage hakkında bir kapsamlı bir yazı…
“Başkayer”den Büyüklere Masallar
Nermin Saybaşılı’nın kaleminden Hale Tenger’in “Altında, Hayat, Ölüm, Aşk ve Adalet” İle “Suret, Zuhur, Tezahür” başlıklı üç farkli sesli yerleştirmesinde karşımıza çıkan kadın sesinin yankısı üzerine...
Kulaklarımızın Kapağı Yok!
Sanatçı kendi pratiğinden yola çıkarak ses üzerine nasıl düşünür? Dinleme ve duyma arasındaki muğlaklıkta bitmeyen ‘ses işleri’ üzerine Merve Ünsal’dan bir deneme.
Ses Sanatında Gürültü: Teknoloji ve Makine
Nesli Gül Durukan, gürültüyü sanat pratiğinin parçası olarak kurgulayan sanatçıları mercek altına aldı.
Bir Görsel Sanat Olarak Müzik: Fluxus
“Bizim yaptığımız müzik, müzik değil; şiirlerimiz şiir, resimlerimiz resim değil. Fakat bizim yaptığımız müzikler şiir, şiirler resim, resimler...” diyen fluxus akımını ses sanatına katkıları kapsamında Fırat Arapoğlu yazdı.
Dokunarak Duymak
Duymanın, sessizliğin ve sesin imkânlarına bakan sergileri “Kaba Günü Yonttuğumuz İnce Bıçak” ve “Hassas Sesler Sözlüğü” ile Evrim Kavcar ve Elif Öner ‘ses’e dair bir araştırma sürecini paylaşmışlardı. Nergis Abıyeva, iki sanatçıyla üretim süreçlerini ve sesin ifade araçlarını konuştu.
MİAM Dr. Erol Üçer Müzik Kütüphanesi
Sanat Kütüphaneleri serisinde ses konulu dosya kapsamında Yücel Manyas, İstanbul
Teknik Üniversitesi Maçka Kampüsü’nde bulunan MİAM Kütüphanesi’nin sorumlusu Özlem Gürkan’la görüştü.
Her Seferinde Farklı Mekân, Farklı Deneyim
Rana Kelleci’nin yaptığı Sanat İnisiyatifleri Söyleşileri’nde bu sayıda mekânsız kalan gündemimize paralel, mekânı olmayan bir sanat inisiyatifi Monitor var. Kurucusu Nursaç Sargon’dan dinledik.
Bir Balkonda, Bir Akşamüzeri
Süreyyya Evren, sokağa çıkma yasağında, bir balkonda, bir akşamüzeri, 2011’den bir opera temsilini ‘canlı’ izlemekten ve sanatın açıklanamazlığından bahsetti.
Müzeleri Yeniden Düşünmek: Çevrimiçi Dünyada Bilgi
Hatice Utkan, içinden geçtiğimiz pandemi sürecinde sağlık önemleri kapsamında fiziki mekânlarını kapatan müzeleri inceledi.
Pandemik Bir Gezegende Direnmenin Estetiği
Çelenk Bafra, Banksy’den Ahmet Öğüt’e, Türkiye’den ve dünyadan sanatçıların üretim süreçlerine ve bu süreçlere nasıl bakacağımıza dair sorular sordu.
Bilge Yolcu Hayal Gücünde Seyahat Eder
Yasemin Elçi, fotoğraf sanatı tarihinin karantina sürecinde bizlere nasıl yol gösterebileceğine baktı. Alfred Hitchcock’un “Arka Pencere”sinden Alp Sime’nin inziva fotoğraflarına uzandı.
Karanlık Zamanların Getirdiği Tuhaf Bir Macera
“Nerede Duruyorsun?” sergisi nerede var olduğuna, bulunduğunuz konumun sorgulanmasına dair farkındalık öneren bir cümle etrafında dönüyor. Doğa ve insan arasındaki duruşu yeniden düşündüğümüz günlerde Gizem Akkoyunoğlu’nun Sanatorium’daki sergisini Ezgi Yakın yazdı.
Editörden
Fisun Yalçınkaya
Ajandada Ne Var?
İki Yönlü Bir Hafıza Hikâyesi - Fisun Yalçınkaya - Cevdet Erek
Bir Kenti Seslendirmek - Özlem Altunok
John Cage, Ses ve Dinlemek Üzerine - Semih Fırıncıoğlu
“Başkayer”den Büyüklere Masallar - Nermin Saybaşılı
Kulaklarımızın Kapağı Yok! - Merve Ünsal
Ses Sanatında Gürültü: Teknoloji ve Makine - Nesli Gül Durukan
Bir Görsel Sanat Olarak Müzik: Fluxus - Fırat Arapoğlu
Dokunarak Duymak - Nergis Abıyeva - Evrim Kavcar - Elif Öner
MİAM Dr. Erol Üçer Müzik Kütüphanesi - Yücel Manyas - Özlem Gürkan
Her Seferinde Farklı Mekân, Farklı Deneyim - Rana Kelleci - Nursaç Sargon
Bir Balkonda, Bir Akşamüzeri - Süreyyya Evren
Müzeleri Yeniden Düşünmek: Çevrimiçi Dünyada Bilgi - Hatice Utkan
Pandemik Bir Gezegende Direnmenin Estetiği - Çelenk Bafra
Bilge Yolcu Hayal Gücünde Seyahat Eder - Yasemin Elçi
Karanlık Zamanların Getirdiği Tuhaf Bir Macera - Ezgi Yakın
Sağlık Çalışanlarına Teşekkürlerimizle