- COGİTO
- KİTAP-LIK
-
SANAT DÜNYAMIZ
- Sayı 203 Kentin Doğası: Birlikte Yaşamak
- Sayı 202 Sanat Tarihi Nasıl Yazılır?
- Sayı 201 Gözlerimizi Kaçırmadan
- Sayı 200 Popüler Olan Üzerine
- Sayı 199 Atlaslar, Melekler, Hafızalar
- Sayı 198 Sanat Dünyamız ELLİ YAŞINDA
- Sayı 197 Ev: Neresi?
- Sayı 196 Bir 100 Yıl Listesi Denemesi
- Sayı 195 İnisiyatif Almak
- Sayı 194 Güneşli Günlerden
- Sayı 193 Saat Kaç?
- Sayı 192 Kesişimsellik ve Sanat
- Sayı 191 Direnişin Zihni
- Sayı 190 Bir Arada Olmak
- Sayı 189 Bienaller Mevsimi
- Sayı 188 Bir Varmış Bir Yokmuş
- Sayı 187 Müzeler / Hafızalar
- Sayı 186 Kültürün Tarihi
- Sayı 185 Mesafenin Politikası
- Sayı 184 Şehirlerin Katmanları
- Sayı 183 Anıtlar Düşerken
- Sayı 182 Sanata ve Sanatın Bağlarına Dair Her Şey
- Sayı 181 Sanatın Hayatta Kalma Yolları
- Sayı 180 Bugüne Bakma Sanatı
- Sayı 179 Teneffüs
- Sayı 178 Özen ve İhtimam
- Sayı 177 Geleceğe Eskizler
- Sayı 176 Bağlar ve sesler üzerine
- Sayı 175 Baharın Gelişiyle
- Sayı 174 Performansın Dönüşümü
- Sayı 173 “Sanat Dünyamız”, tarihin ve bugünün etkileşimlerinin izinde
- Sayı 172 Antroposenle Birlikte
- Sayı 171 Tutuşmuş Dünyamızda Sanatın Yöntemleri
- Sayı 170 Merakımızı Sürdürmek Üzerine
- Sayı 169 Zihnimizi Açan, Merakımızı Besleyen Sanat
- Sayı 168 Sanat Dünyamiz 45. Yayın Yılına Girdi
- Sayı 167 Günsel Renda: Türkiye Sanatı Tarihinde Zarif, Çalışkan, Üretken Bir Bilim Kadını ve Samimi Bir Hoca
- Sayı 166 Her Güne Bir Soru
- Sayı 165 Sanatta duygu, düşünce...
- Sayı 164 Sanat, Kütüphane, Bilim
- Sayı 163 Hissiyat
- Sayı 162 Sanata Bakışlar
- Sayı 161 2017 İzlenimleri
- Sayı 160 Meydana, İnsanlığa Açılan Kucak
- Sayı 159 Dünyalar İçin Dünyalar Açan Sanat ve Kültür
- Sayı 158 İlham Vermek, İlham Almak...
- Sayı 157 Sanatın Meselesi: Her Şey
- Sayı 156 İlk Sergiler - Bir Seçki
- Sayı 155 Kavramlar ve kategoriler derken...
- Sayı 154 Uçsuz bucaksız ilgi alanı
- Sayı 153 Kaybolan, kaybettirilen kavramların peşinde
- Sayı 152 Öteki kim, sahici ki?
- Sayı 151 Ortak ve Kalıcı Olan Değerler
- Sayı 150 Bienallerin Ardından
- Sayı 149 14. İstanbul Bienali
- Sayı 148 Yoğun Bir Döneme Girerken
- Sayı 147 Sanat Eğitimi Yeniden
- Sayı 146 Sanatın Kaydını Tutmak
- Sayı 145 Sanatı Anlamak
- Sayı 144 Yeni Yıl Demeti
- Sayı 143 Dünya Savaşının Sanata Yansımaları
- Sayı 142 Sanat Hayatı Değiştirir
- Sayı 141 Sürrealizm'den Kalan İzler
- Sayı 140 Dünden Bugüne Sürrealizm
- Sayı 139 Kitapla Sanatın Ebedi İlişkisi
- Sayı 138 Yılbaşı Notları
- Sayı 137 Bianeller ve Büyük Sergiler Dosyası
- Sayı 136 Çoğul Anlatım
- Sayı 135 Fotoğraf Nerede Biter? 0.2
- Sayı 134 Mevsimlerle İstanbul
- Sayı 133 Anılarımızda
- Sayı 132 Yapacak Çok Şey Var
- Sayı 131 Postanarşizm ve Güncel Sanat
- Sayı 130 Güncel Durum
- Sayı 129 Sanat Dünyasında Yedi Gün’den Alıntı
- Sayı 128 Metin Okuma Disiplini
- Sayı 127 Çağdaş Sanat, Basılı Yayınla Buluşuyor
- Sayı 126 Yıl Sonu Notları
- Sayı 125 Kanıt: Eserlerin Kendileri
- Sayı 124 Eşiksel Geçişler
- Sayı 123 Bulanık Suları Arındırmaya Çalışıyoruz...
- Sayı 122 Bir iki üç...
- Sayı 121 Bütünsel Yapıt: Gesamtkunstwerk
- Sayı 120 Hikâyeler ve Beklentiler
- Sayı 119 Sanatın Işığında Ali Can Ertuğ
- Sayı 118 Bir Yıllık Bilanço
- Sayı 117 Sanat İçin Alan
- Sayı 116 Tate Modern / Arter - Sanat İçin Alan
- Sayı 115 Sanatta Güzel Beden
- Sayı 114 Kaynak ve Platform
- Sayı 113 Hayvanlar / Hayvansı Güçler Âlemi...
- Sayı 112 Dinamikler
- Sayı 111 Japonya'da Sanat
- Sayı 110 Text Art (Yazı Sanat)
- Sayı 109 Çökerken Yükseliş (1880-1920)
- Sayı 108 Avrupa'nın Bienali Manifesta
- Sayı 107 Bir Beden Dili: Giyim Kuşam
- Sayı 106 Kıpkırmızı!
- Sayı 105 Uzakdoğu'dan Çizgi Roman: MANGA
- Sayı 104 Kısa ve Acımasız mı? Video Art
- Sayı 103 İçerdeki Dünyalar: Koleksiyon
- Sayı 102 Yaşayan Opera Yaşasın Opera!
- Sayı 101 Kırılmanın Öncesinde: Cézanne
- Sayı 100 100. sayıda 32 yaşında
- Sayı 99 Sanatın Merkezi... Nerede?
- Sayı 98 "Bir Kitapta Resim Şart"
- Sayı 97 Ezoterizm ve Sanat
- Sayı 96 Katılımcı Sanat
- Sayı 95 Yapıt Okumaları
- Sayı 94 Belge(sel)den Kurmacaya
- Sayı 93 Kirpi Tilki'ye Karşı: Schönberg, Stravinski
- Sayı 92 Kuram Sanatın Peşini Bırakmaz!
- Sayı 91 Sanat Tarihi Nasıl Yazılır?
- Sayı 90 Eureka!
- Sayı 89 Ulus Sanatla Kurulur mu? Cumhuriyet (1923-1933)
- Sayı 88 Türk Resmi İçin Bir Müze Denemesi
- Sayı 87 Le Corbusier’den Türkiye’ye
100. sayıda 32 yaşında
-
Sayı:
100 -
Dönem:
Güz 2006
ÖNSÖZ
Raşit Çavaş
EDİTÖRDEN
YALILAR
Sedad H. Eldem - Boğaziçi Yalıları
SANAT TARİHİ
Semavi Eyice - Türk Sanatında Şebekeler / Parmaklıklar
KÂĞIT OYMACILIĞI
Filiz Çağman - XV. Yüzyıl Kâğıt Oymacılık (Kaat’ı) Eserleri
MİNYATÜR
Suut Kemal Yetkin - Bir Buluşun Öyküsü / Lütfü Abdullah ve Siyer-i Nebi
TÜRK RESMİ
Nurullah Berk - Çağdaş Primitifler
FOTOĞRAF
Vedat Nedim Tör - Türkiye’de Fotoğraf Sanatı ve Bir Anı
RESSAM
Taha Toros - İlk Kadın Ressamlarımız / Mihri Müşfik
SANAT TARİHİ
İlban Öz - Topkapı Sarayı Zülüflü Baltacılar Ocağı
KÛFİ YAZI
Ali Alparslan - İslâm Yazı Çeşitleri: 1- Kûfî
MÜZE
H. Örcün Barışta - Özel Müzelerimiz ve Koleksiyonlarımız: Sadberk Hanım Müzesi’ndeki Türk İşlemeleri
ŞAİR-RESİM
Sezer Tansuğ - Munis İddiasızlıklarıyla Oktay Rifat’ın Resimleri
SÖYLEŞİ
Prof. Abdullah Kuran: “Rönesans Döneminde İstanbul ile Roma, Floransa ile Bursa arasında yakın etkileşim oldu.”
HEYKELTRAŞ
Pınar Bolel - Türkiye’nin İlk Kadın Heykeltraşı: Nermin Farukî
GRAFİK TASARIM
Turgut Çeviker - Modern Türk Grafik Sanatının Öncüsü: İhap Hulusi Görey
OPERET
Gökhan Akçura - Bir Opera Sahnesinin Yarattığı Operet
SOYUT RESİM
Sezer Tansuğ - Türk Resminde Figürsüz Soyutlamanın Dünü Bugünü
SOYUT RESİM
Güven Turan - Soyut Resmin İzinde
SAHNE TASARIMI
Mehmet Ergüven - Sahne Tasarımı Üzerine
MÜZİK-TİYATRO
Cevat Çapan - Musiki Aşkı Besliyorsa Eğer
ESTETİK
Ahmet Cemal - Estetiğin Güncelliği
MÜZE
Sezer Tansuğ - Müze Kurmak
MELANKOLİ
Julia Kristeva - Kara Güneş (Depresyon ve Melankoli)
RESSAM
Sevin Okyay - Edward Hopper: Ya Tenha, Ya Yalnız
YEMEK-RESİM
Güven Turan - Gözle Yemek... Gözle İçmek...
ÇİZGİ ROMAN
Domenico Denaro - Tex: Düşünceler ve Grafik Kaynaklar
HEYKELTRAŞ
Alberto Giacometti - Düş, Sfenks ve T’nin Ölümü
YOLCULUK
Uğur Kökden - Yaşam, Bir Yolculuk!
ÇAĞDAŞ SANAT
Nancy Atakan - Rauschenberg’den Hatoum’a...
SÖZLÜKÇE
Hulki Aktunç - “Ay Gördüm Allah” ya da Ay ve Aylar Üzerine Sözlükçe
BİZANS
Cyril Mango - Bizans’ın Bıraktığı İzler...
MATRÂKÇÎ NASÛH
Metin And - Bir Renaissance Hezâr-fenni: Matrâkçî Nasûh
LEVNÎ
Gül İrepoğlu - Lâle Devri’nin “Çelebi” Nakkaşı: Levnî
SÖYLEŞİ
Münir Göle, Jean Starobinski - Starobinski’yle Doğaçlama
AMERİKAN RESMİ
İlhan Mimaroğlu - Whitney’de Amerikan İşi Yüzyıl
DUCHAMP
Canan Beykal - Büyük Cam Üzerine Yazı
SİNEMA
İsmail Ertürk - Sinemadaki Gölgenin Kaynağı Nerede?– Alman Dışavurumcu Sinemasında Aydınlatma ve Gölge Oyunları
ARKEOLOJİ
Gül Pulhan - Tanrı Kamış’ın Fırat’taki Limanı: Karkamış
MİMARİ
Uğur Tanyeli - Mahremiyet ve Konforun Tarihi: Türkiye’de Oda (15.-20. Yüzyıllar)
PICASSO
Rosalind Krauss - Picasso Adına
SÖYLEŞİ
Necmi Sönmez - Georg Baselitz: “Benim sanatsal ilgim resim sanatına odaklı; hangi döneme, hangi ekole ait olduğu, hangi içeriğe sahip olduğu fark etmez; tüm resimler benim için birer modeldir.”
FOTOĞRAF
Nazif Topçuoğlu - Fotoğrafçılık Masalları: Görülmeyen Negatifin Esrarı
DANS-RESİM
Zeynep İnankur - Resimde Dans
ATÖLYEDEN
Sadik Karamustafa - Gülsün Karamustafa için Defter
LE CORBUSIER
Bülent Tanju - Charles-Edouard Jeanneret’nin Doğu’ya Yolculuğu
CUMHURİYET-SANAT
Nilüfer Öndin - Cumhuriyet’in Kültür Politikası ve Sanat
BİLİM-SANAT
Armağan Ekici - Bilim ve Sanat: Aklın Halleri
RÜZGÂR GÜLÜ
Selahattin Özpalabiyiklar - What the Hell is Art?
PICASSO-WARBURG
Carlo Ginzburg - Egzotizmin Ötesinde: Picasso ve Warburg
SANAT KURAMI
Hubert Damisch - Göstergebilim ve İkonografi
SCHÖNBERG
Mehmet Nemutlu - Schönberg’in Üç Cümlesi
SÖYLEŞİ
Ali Akay - Hubert Damisch: “Beni ilgilendiren sanat tarihi değil, sanat üstüne neyin sorgulanacağı.”
YAPIT OKUMASI
Ahmet Kâmil Gören - Lifij’in Bohem Bir Kimlik Olarak Kendi Portresi
SÖYLEŞİ
Levent Çalikoğlu - Sarkis: “Bir yapıttan başka bir yapıta, benim yarattığım bir yapıtla başka kültürlere ait yapıt(lar)a seyahatler son 20 yıllık çalışmalarımın özüdür.”
BİENAL
Evrim Altuğ - Gerçekliğin Kurusıkı Mermileriyle Bir Ütopya ve Distopya Tatbikatı: 9B
SERGİ
Burcu Pelvanoğlu - “Kesişen Zamanlar”ı Okuyabilmek / Zaman’ı Kesiştirebilmek