100. sayıda 32 yaşında

PAYLAŞ
YORUM YAZ
İçindekiler

ÖNSÖZ

Raşit Çavaş


EDİTÖRDEN


YALILAR

Sedad H. Eldem - Boğaziçi Yalıları


SANAT TARİHİ

Semavi Eyice - Türk Sanatında Şebekeler / Parmaklıklar


KÂĞIT OYMACILIĞI

Filiz Çağman - XV. Yüzyıl Kâğıt Oymacılık (Kaat’ı) Eserleri


MİNYATÜR

Suut Kemal Yetkin - Bir Buluşun Öyküsü / Lütfü Abdullah ve Siyer-i Nebi


TÜRK RESMİ

Nurullah Berk - Çağdaş Primitifler


FOTOĞRAF

Vedat Nedim Tör - Türkiye’de Fotoğraf Sanatı ve Bir Anı


RESSAM

Taha Toros - İlk Kadın Ressamlarımız / Mihri Müşfik


SANAT TARİHİ

İlban Öz - Topkapı Sarayı Zülüflü Baltacılar Ocağı


KÛFİ YAZI

Ali Alparslan - İslâm Yazı Çeşitleri: 1- Kûfî


MÜZE

H. Örcün Barışta - Özel Müzelerimiz ve Koleksiyonlarımız: Sadberk Hanım Müzesi’ndeki Türk İşlemeleri


ŞAİR-RESİM

Sezer Tansuğ - Munis İddiasızlıklarıyla Oktay Rifat’ın Resimleri


SÖYLEŞİ

Prof. Abdullah Kuran: “Rönesans Döneminde İstanbul ile Roma, Floransa ile Bursa arasında yakın etkileşim oldu.”


HEYKELTRAŞ

Pınar Bolel - Türkiye’nin İlk Kadın Heykeltraşı: Nermin Farukî


GRAFİK TASARIM

Turgut Çeviker - Modern Türk Grafik Sanatının Öncüsü: İhap Hulusi Görey


OPERET

Gökhan Akçura - Bir Opera Sahnesinin Yarattığı Operet


SOYUT RESİM

Sezer Tansuğ - Türk Resminde Figürsüz Soyutlamanın Dünü Bugünü


SOYUT RESİM

Güven Turan - Soyut Resmin İzinde


SAHNE TASARIMI

Mehmet Ergüven - Sahne Tasarımı Üzerine


MÜZİK-TİYATRO

Cevat Çapan - Musiki Aşkı Besliyorsa Eğer


ESTETİK

Ahmet Cemal - Estetiğin Güncelliği


MÜZE

Sezer Tansuğ - Müze Kurmak


MELANKOLİ

Julia Kristeva - Kara Güneş (Depresyon ve Melankoli)


RESSAM

Sevin Okyay - Edward Hopper: Ya Tenha, Ya Yalnız


YEMEK-RESİM

Güven Turan - Gözle Yemek... Gözle İçmek...


ÇİZGİ ROMAN

Domenico Denaro - Tex: Düşünceler ve Grafik Kaynaklar


HEYKELTRAŞ

Alberto Giacometti - Düş, Sfenks ve T’nin Ölümü


YOLCULUK

Uğur Kökden - Yaşam, Bir Yolculuk!


ÇAĞDAŞ SANAT

Nancy Atakan - Rauschenberg’den Hatoum’a...


SÖZLÜKÇE

Hulki Aktunç - “Ay Gördüm Allah” ya da Ay ve Aylar Üzerine Sözlükçe


BİZANS

Cyril Mango - Bizans’ın Bıraktığı İzler...


MATRÂKÇÎ NASÛH

Metin And - Bir Renaissance Hezâr-fenni: Matrâkçî Nasûh


LEVNÎ

Gül İrepoğlu - Lâle Devri’nin “Çelebi” Nakkaşı: Levnî


SÖYLEŞİ

Münir Göle, Jean Starobinski - Starobinski’yle Doğaçlama


AMERİKAN RESMİ

İlhan Mimaroğlu - Whitney’de Amerikan İşi Yüzyıl


DUCHAMP

Canan Beykal - Büyük Cam Üzerine Yazı


SİNEMA

İsmail Ertürk - Sinemadaki Gölgenin Kaynağı Nerede?– Alman Dışavurumcu Sinemasında Aydınlatma ve Gölge Oyunları


ARKEOLOJİ

Gül Pulhan - Tanrı Kamış’ın Fırat’taki Limanı: Karkamış


MİMARİ

Uğur Tanyeli - Mahremiyet ve Konforun Tarihi: Türkiye’de Oda (15.-20. Yüzyıllar)


PICASSO

Rosalind Krauss - Picasso Adına


SÖYLEŞİ

Necmi Sönmez - Georg Baselitz: “Benim sanatsal ilgim resim sanatına odaklı; hangi döneme, hangi ekole ait olduğu, hangi içeriğe sahip olduğu fark etmez; tüm resimler benim için birer modeldir.”


FOTOĞRAF

Nazif Topçuoğlu - Fotoğrafçılık Masalları: Görülmeyen Negatifin Esrarı


DANS-RESİM

Zeynep İnankur - Resimde Dans


ATÖLYEDEN

Sadik Karamustafa - Gülsün Karamustafa için Defter


LE CORBUSIER

Bülent Tanju - Charles-Edouard Jeanneret’nin Doğu’ya Yolculuğu


CUMHURİYET-SANAT

Nilüfer Öndin - Cumhuriyet’in Kültür Politikası ve Sanat


BİLİM-SANAT

Armağan Ekici - Bilim ve Sanat: Aklın Halleri


RÜZGÂR GÜLÜ

Selahattin Özpalabiyiklar - What the Hell is Art?


PICASSO-WARBURG

Carlo Ginzburg - Egzotizmin Ötesinde: Picasso ve Warburg


SANAT KURAMI

Hubert Damisch - Göstergebilim ve İkonografi


SCHÖNBERG

Mehmet Nemutlu - Schönberg’in Üç Cümlesi


SÖYLEŞİ

Ali Akay - Hubert Damisch: “Beni ilgilendiren sanat tarihi değil, sanat üstüne neyin sorgulanacağı.”


YAPIT OKUMASI

Ahmet Kâmil Gören - Lifij’in Bohem Bir Kimlik Olarak Kendi Portresi


SÖYLEŞİ

Levent Çalikoğlu - Sarkis: “Bir yapıttan başka bir yapıta, benim yarattığım bir yapıtla başka kültürlere ait yapıt(lar)a seyahatler son 20 yıllık çalışmalarımın özüdür.”


BİENAL

Evrim Altuğ - Gerçekliğin Kurusıkı Mermileriyle Bir Ütopya ve Distopya Tatbikatı: 9B


SERGİ

Burcu Pelvanoğlu - “Kesişen Zamanlar”ı Okuyabilmek / Zaman’ı Kesiştirebilmek

Abone olmak için idealdergi@idealkultur.com adresine mail atabilir ya da 05559811838 - 02125288541 numaralı telefonları arayabilirsiniz.
* E-posta adresiniz hiç kimseyle paylaşılmayacaktır.