"Kırılgan Güçler / Güçlü Kırılganlıklar / Feminist Pratikler" - Söyleşi ve Film - Video Gösterimleri
- Kategori: Film Gösterimi / Söyleşi / Video Gösterimi
- Tarih: 09.03.2024 Saat: 17:00
- Yer: Yapı Kredi Kültür Sanat - Loca
- Katılımcılar: Nil Kural, Seda Niğbolu, Zeyno Pekünlü
“Erkek Ağlamaları”
Sanatçı /Yönetmen: Gülsün Karamustafa (konuk yönetmen: Atıf Yılmaz)
18’8”
2001
“Erkek Erkeğe”
Sanatçı /Yönetmen: Zeyno Pekünlü
B&W video, 5’32’’
2012
“Sus, Kimseler Duymasın”
Sanatçı /Yönetmen: Zeyno Pekünlü
B&W video, 2’10’’, 2012
2012
“Gıyaben”
Sanatçı / Yönetmen: Nurşen Bakır
26’ 52’’
2008
Yapı Kredi Yayınları tarafından iki ayda bir yayımlanan "Sanat Dünyamız" dergisi ellinci yaşını bir dizi etkinlikle kutlamaya devam ediyor. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nün hemen ertesinde toplumsal cinsiyet rolleri ve kırılgan haller üzerine düşünmek, sinema, sanat ve yazarlık pratiklerine feminist bir yerden bakmak için bir söyleşi ve film/video gösterimleri etkinliği düzenleniyor. Bu kapsamda sinema yazarı Nil Kural’ın seçkisiyle sanatçı Gülsün Karamustafa’nın “Erkek Ağlamaları”, sanatçı Zeyno Pekünlü’nün “Erkek Erkeğe” ve “Sus, Kimseler Duymasın” ve yönetmen Nurşen Bakır’ın “Gıyaben” filmleri gösterilecek. Gösterimden önce ise Nil Kural, Zeyno Pekünlü ve Seda Niğbolu bir söyleşi yaparak filmlerin işaret ettiği kavramlar üzerine konuşacaklar.
Not: Bu etkinlik, I. Sanat Dünyamız Film Günleri ile başlatılan ve devam etmekte olan etkinliklerin bir parçasıdır.
Sinema yazarı, gazeteci ve festival programcısı Nil Kural’ın 2004’ten bu yana Altyazı, Bant, Sinema Dergisi ve Radikal’in de aralarında olduğu yayınlarda yazıları yayımlandı. Milliyet gazetesi ve Milliyet Sanat dergilerinde 10 yılı aşkın su¨re sinema yazarı ve editör olarak çalışmasının yanı sıra aralarında Venedik, Locarno, Karlovy Vary ve Viyana film festivallerinin de olduğu birçok uluslararası festivalde FIPRESCI ju¨risinde yer aldı. 2022 yılında Uçan Su¨pu¨rge Uluslararası Kadın Film Festivali Festivali’nin program direktörlu¨ğu¨nu¨, 2023 yılında ise festival direktörlu¨ğu¨nu¨ u¨stlendi. 2016 yılından beri İstanbul Film Festivali’ndeki danışmanlık görevine devam eden Kural, Avrupa Film Akademisi u¨yesi.
Sanatçı Zeyno Pekünlü Barselona Üniversitesi’nde Sanatsal Araştırma ve Üretim Master programını tamamladıktan sonra Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nden sanatta yeterliğini aldı. İstanbul Bienali Kamusal Programlarının, İstanbul Bienali Çalışma ve Araştırma Programı’nın ve BAK Utrecht tarafından yürütülen Fellowship for Situated Practice İstanbul hücresinin koordinatörlüğünü yapıyor. Sanatçı aynı zamanda e-dergi Red Thread Journal editöryel kolektifinin ve The Institute of Radical Imagination üyesi. Köken Ergun ile birlikte KIRIK inisiyatifinin kurucusu.
Kültür gazetecisi, çevirmen ve yazı terapisti Seda Niğbolu, İstanbul ve Berlin’de olarak çalışmaktadır. İstanbul Üniversitesi’deki sosyoloji eğitiminin ardından Berlin Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde kültür gazeteciliği yüksek lisansını tamamlamıştır. 2008 yılında gazetecilik kariyerine başladığından bu yana Radikal Gazetesi, Art Unlimited, Sanat Dünyamız, Argonotlar gibi Türkçe yayınların yanısıra TAZ, Tanzschreiber, Zitty, Berliner Zeitung gibi Almanca mecralara da yazmış, radyo ve podcast içerikleri üretmiş, DJ performansları sergilemiştir. Müzik, çağdaş sanat, çağdaş dans ve performans üzerine yazan Niğbolu’nun üretiminin odağında sosyokültürel ve psikolojik dönüşümlerin kültüre yansıması ve pop kültür ile alt kültürler arasındaki etkileşim yer almaktadır.
Yönetmen Nurşen Bakır deneysel ve belgesel filmler üretti. Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü’ndeki eğitimini yarım bırakarak ABD’ye gitti. Sinema alanında City University of New York’ta lisans (BA), San Francisco State University’de yüksek lisans (MFA) eğitimini tamamladı. Türkiye’ye dönüşü sonrasında çeşitli üniversitelerde lisan ve yüksek lisans dersleri verdi.
Sanatçı Gu¨lsu¨n Karamustafa, 50 yılı aşkın sanat pratiğinde resim, enstalasyon, video ve performans üretimlerine eğildi; göç, yerellik, kimlik, kültürel farklılık ve toplumsal cinsiyet gibi konuları ele aldı. Karamustafa, kişisel ve tarihsel anlatılardan doğan, malzeme ve metodoloji açısından çeşitlilik gösteren yapıtlarında, özellikle Türkiye’nin modernleşme sürecindeki sosyal ve siyasal adaletsizlikleri göz önüne serdi. Sanatçı 2021’de Roswitha Haftmann O¨du¨lu¨’ne ve 2014’te Prens Claus Ödülü’ne layık görüldü. 2024 yılında 60. Uluslararası Sanat Sergisi kapsamında İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın koordinasyonunu üstlendiği Venedik Bienali Türkiye Pavyonu’nda sanatçının bienale özel üreteceği yeni bir eserine yer verilecek. Gülsün Karamustafa İstanbul ve Berlin’de yaşıyor ve çalışmalarını sürdürüyor.
Sanatçı /Yönetmen: Gülsün Karamustafa (konuk yönetmen: Atıf Yılmaz)
18’8”
2001
“Erkek Erkeğe”
Sanatçı /Yönetmen: Zeyno Pekünlü
B&W video, 5’32’’
2012
“Sus, Kimseler Duymasın”
Sanatçı /Yönetmen: Zeyno Pekünlü
B&W video, 2’10’’, 2012
2012
“Gıyaben”
Sanatçı / Yönetmen: Nurşen Bakır
26’ 52’’
2008
Yapı Kredi Yayınları tarafından iki ayda bir yayımlanan "Sanat Dünyamız" dergisi ellinci yaşını bir dizi etkinlikle kutlamaya devam ediyor. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nün hemen ertesinde toplumsal cinsiyet rolleri ve kırılgan haller üzerine düşünmek, sinema, sanat ve yazarlık pratiklerine feminist bir yerden bakmak için bir söyleşi ve film/video gösterimleri etkinliği düzenleniyor. Bu kapsamda sinema yazarı Nil Kural’ın seçkisiyle sanatçı Gülsün Karamustafa’nın “Erkek Ağlamaları”, sanatçı Zeyno Pekünlü’nün “Erkek Erkeğe” ve “Sus, Kimseler Duymasın” ve yönetmen Nurşen Bakır’ın “Gıyaben” filmleri gösterilecek. Gösterimden önce ise Nil Kural, Zeyno Pekünlü ve Seda Niğbolu bir söyleşi yaparak filmlerin işaret ettiği kavramlar üzerine konuşacaklar.
Not: Bu etkinlik, I. Sanat Dünyamız Film Günleri ile başlatılan ve devam etmekte olan etkinliklerin bir parçasıdır.
Sinema yazarı, gazeteci ve festival programcısı Nil Kural’ın 2004’ten bu yana Altyazı, Bant, Sinema Dergisi ve Radikal’in de aralarında olduğu yayınlarda yazıları yayımlandı. Milliyet gazetesi ve Milliyet Sanat dergilerinde 10 yılı aşkın su¨re sinema yazarı ve editör olarak çalışmasının yanı sıra aralarında Venedik, Locarno, Karlovy Vary ve Viyana film festivallerinin de olduğu birçok uluslararası festivalde FIPRESCI ju¨risinde yer aldı. 2022 yılında Uçan Su¨pu¨rge Uluslararası Kadın Film Festivali Festivali’nin program direktörlu¨ğu¨nu¨, 2023 yılında ise festival direktörlu¨ğu¨nu¨ u¨stlendi. 2016 yılından beri İstanbul Film Festivali’ndeki danışmanlık görevine devam eden Kural, Avrupa Film Akademisi u¨yesi.
Sanatçı Zeyno Pekünlü Barselona Üniversitesi’nde Sanatsal Araştırma ve Üretim Master programını tamamladıktan sonra Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nden sanatta yeterliğini aldı. İstanbul Bienali Kamusal Programlarının, İstanbul Bienali Çalışma ve Araştırma Programı’nın ve BAK Utrecht tarafından yürütülen Fellowship for Situated Practice İstanbul hücresinin koordinatörlüğünü yapıyor. Sanatçı aynı zamanda e-dergi Red Thread Journal editöryel kolektifinin ve The Institute of Radical Imagination üyesi. Köken Ergun ile birlikte KIRIK inisiyatifinin kurucusu.
Kültür gazetecisi, çevirmen ve yazı terapisti Seda Niğbolu, İstanbul ve Berlin’de olarak çalışmaktadır. İstanbul Üniversitesi’deki sosyoloji eğitiminin ardından Berlin Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde kültür gazeteciliği yüksek lisansını tamamlamıştır. 2008 yılında gazetecilik kariyerine başladığından bu yana Radikal Gazetesi, Art Unlimited, Sanat Dünyamız, Argonotlar gibi Türkçe yayınların yanısıra TAZ, Tanzschreiber, Zitty, Berliner Zeitung gibi Almanca mecralara da yazmış, radyo ve podcast içerikleri üretmiş, DJ performansları sergilemiştir. Müzik, çağdaş sanat, çağdaş dans ve performans üzerine yazan Niğbolu’nun üretiminin odağında sosyokültürel ve psikolojik dönüşümlerin kültüre yansıması ve pop kültür ile alt kültürler arasındaki etkileşim yer almaktadır.
Yönetmen Nurşen Bakır deneysel ve belgesel filmler üretti. Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü’ndeki eğitimini yarım bırakarak ABD’ye gitti. Sinema alanında City University of New York’ta lisans (BA), San Francisco State University’de yüksek lisans (MFA) eğitimini tamamladı. Türkiye’ye dönüşü sonrasında çeşitli üniversitelerde lisan ve yüksek lisans dersleri verdi.
Sanatçı Gu¨lsu¨n Karamustafa, 50 yılı aşkın sanat pratiğinde resim, enstalasyon, video ve performans üretimlerine eğildi; göç, yerellik, kimlik, kültürel farklılık ve toplumsal cinsiyet gibi konuları ele aldı. Karamustafa, kişisel ve tarihsel anlatılardan doğan, malzeme ve metodoloji açısından çeşitlilik gösteren yapıtlarında, özellikle Türkiye’nin modernleşme sürecindeki sosyal ve siyasal adaletsizlikleri göz önüne serdi. Sanatçı 2021’de Roswitha Haftmann O¨du¨lu¨’ne ve 2014’te Prens Claus Ödülü’ne layık görüldü. 2024 yılında 60. Uluslararası Sanat Sergisi kapsamında İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın koordinasyonunu üstlendiği Venedik Bienali Türkiye Pavyonu’nda sanatçının bienale özel üreteceği yeni bir eserine yer verilecek. Gülsün Karamustafa İstanbul ve Berlin’de yaşıyor ve çalışmalarını sürdürüyor.