- A-Z
- KONU DİZİNİ
- Cogito
- Çizgi Roman
- Delta
- Doğan Kardeş
- Ansiklopedi
- Bilim
- Çocuk Çizgi Roman
- Deneme
- Destan
- Dünya Klasikleri
- Efsane
- Eğitim
- Etkinlik
- Gençlik
- Gezi
- Hikâye-Öykü
- İlkgençlik
- Klasik Dünya Masalları
- Masal
- Mitoloji
- Modern Dünya Klasikleri
- Okul Çağı
- Okul Öncesi
- Oyun
- Resimli Öykü
- Resimli Roman
- Resimli ve Sesli
- Roman
- Romandan Seçmeler
- Röportaj
- Seçme Denemeler
- Seçme Öyküler
- Seçme Parçalar
- Seçme Röportajlar
- Seçme Şiirler
- Seçme Yazılar
- Şiir
- Edebiyat
- Anı
- Anlatı
- Biyografi
- Deneme
- Derleme
- Eleştiri
- Gezi
- Günce
- İnceleme
- Libretto
- Mektup
- Mitoloji
- Modern Klasikler
- Otobiyografi
- Oyun
- Öykü
- Polisiye-Gerilim
- Roman
- Senaryo
- Söyleşi
- Yaşantı
- Yazılar
- Genel Kültür
- Halk Edebiyatı
- Masal
- Kâzım Taşkent Klasik Yapıtlar
- Koleksiyon Kitapları
- Lezzet Kitapları
- Özel Dizi
- Sanat
- Kare Sanat
- Sergi Kitapları
- Şiir
- Türk Şiir
- Tarih
- XXI. Yüzyıl Kitapları
- Sosyoloji - Sağlık
- TEKRAR BASIMLAR
- YENİ ÇIKANLAR
- ÇOK SATANLAR
Dali - Büyük Paranoyak
-
Kategori:
Genel Kültür -
Yazar:
Jean-Louis Gaillemin -
Çeviren:
Orçun Türkay -
ISBN:
978-975-08-0915-7 -
Sayfa Sayısı:
150 -
Ölçü:
12.5 x 17.7 cm -
YKY'de İlk Baskı Tarihi:
Şubat 2005
Salvador Dali, Gerçeküstücülük akımının en bilinen ve hâlâ tartışılan isimlerinden biri. Zamanla bir efsane haline gelen ressam, YKY’nin Genel Kültür Dizisi’nden çıkan Dali, Büyük Paranoyak adlı kitapta farklı yönleriyle ele alınıyor. Sanatçının hayatını gözler önüne seren pek çok fotoğraf ve unutulmaz çalışmalarıyla zenginleştirilen kitap, Dali’yi tanımak için iyi bir başlangıç.
Dalí eşsiz yeteneğini büyük bir ustalıkla kullanıp çift imgelerini yaratır ve kompozisyonun gizli yerlerine ancak paranoyak bakışın ortaya çıkarabileceği imgeler yerleştirir. Aynı şekilde ölçeklerle de oynayan sanatçı, küçük boyutlu desenlerini büyüteç yardımıyla çizer; morfolojik aykırılıkların algılanamaz oyuklarına tuhaf çizimlerini “yerleştirmede” üstüne yoktur. En büyük boyutlularda ise, Dalí asıl konuyla uzaktan yakından ilgisi olmayan sahneler kurmak için karanlık köşeler ya da arka planlar kullanmayı yeğler, bu da sanatının doğru yorumlanmasını güçleştirir. Günümüz büyüteçleri –Demokritos’a göre– Doğa gibi kendini gizlemek isteyen en kalın örtülerin kaldırılabilmesini sağlıyor. 1929 tarihli ‹lkbaharın ‹lk Günleri’nden seçilmiş kimi ayrıntılarla, çocuk Dalí’nin gözünden, Gerçeküstücü yılların başlarında yeni bir ikonografinin doğuşuna tanıklık ediyoruz.